Lead generation. Generowanie leadów
Generowanie leadów od A do Z
Pozyskiwanie leadów - lead generation
Pozyskiwanie leadów (ang. lead generation) w procesie sprzedaży to działania mające na celu:
Leady mogą być tworzone w celu budowania list potencjalnych klientów, pozyskiwania subskrybentów newsletterów lub jako leady sprzedażowe. Lead to potencjalny klient, posiadający lub mogący posiadać potrzebę zakupową, dysponujący budżetem zakupowym, będący osobą decyzyjną lub odpowiadającą za realizację procesu zakupu. Buyer Persona to precyzyjnie określony klient docelowy: potrzeby, motywacje, pozycja w procesie decyzyjnym. Metody pozyskiwania leadów Proces pozyskiwania leadów ma na celu konwersję zainteresowania klientów na decyzje zakupowe. Wśród źródeł pozyskiwania leadów można wymienić przede wszystkim:
Jak pokazuje badanie przeprowadzone w 2014 roku, 78% respondentów wskazywało e-maile jako najczęściej używany kanał do pozyskiwania leadów, na kolejnych miejscach wskazywany był event marketing oraz content marketing. Inne badanie z 2014 roku potwierdziło, że „direct traffic”, działania w wyszukiwarkach (SEO) oraz polecenia w sieci (social media marketing) były trzema najbardziej popularnymi kanałami pozyskiwania leadów online, dzięki którym wygenerowano 93% leadów. Jakość leadów Firmom zależy na pozyskiwaniu jakościowych leadów, przy czym firmy różnie definiują takie leady. Zazwyczaj jakość zależy od jak najwyższej gotowości zakupowej oraz skłonności składającego zapytanie do podjęcia kolejnych kroków do zawarcia transakcji. Jakość leadów i ewentualna konwersja zależy od znajomości grupy docelowej. Im lepsza znajomość grupy docelowej, tym większa szansa na pozyskanie leadów lepszej jakości. Zarządzanie leadami Pozyskiwanie leadów jest często łączone z zarządzaniem leadami (ang. lead management) czyli działaniami niezbędnymi do przeprowadzenia ich przez lejek sprzedażowy i doprowadzenia do finalizacji transakcji. Pozyskiwanie leadów w internecie W internecie leady najczęściej pozyskuje się za pomocą:
Content marketing Pozyskiwanie leadów na targach Udział w targach to kolejna metoda pozyskiwania leadów. Przedsiębiorca może pozyskiwać leady na dwa sposoby:
Telemarketing - pozyskiwanie leadów przez telefon Telemarketing to potężne narzędzie marketingowe i sprzedażowe dostępne na każdym etapie procesu kontaktu z klientem. Nowoczesny telefon może być wykorzystany także do wysyłki wiadomości tekstowych SMS, chatów, wideokonferencji i innych działań sprzedażowych E-mail marketing Pozyskiwanie leadów poprzez wysyłkę wiadomości mailowych to ciągle jeden z najpopularniejszych kanałów dotarcia do potencjalnych klientów. Marketing pocztowy Wysyłka materiałów reklamowych (foldery, katalogi, gazetki produktowe), zaproszeń, życzeń świątecznych, biletów, voucherów, kuponów rabatowych to kolejny kanał dotarcia do potencjalnych klientów Reklama w mediach tradycyjnych Media tradycyjne to:
|
Co to jest Lead generation
Pozyskiwanie leadów (ang. lead generation) w procesie sprzedaży to działania mające na celu zebranie danych kontaktowych potencjalnych klientów poprzez wykorzystanie wybranych narzędzi marketingowych. Proces pozyskiwania leadów ma na celu konwersję zainteresowania klientów na decyzje zakupowe. Pozyskanie leadów może przebiegać w następujący sposób:
Kim jest Lead Lead to osoba która potencjalnie może być zainteresowana naszym produktem. Metody pozyskiwania leadów Wśród metod pozyskiwania leadów można wymienić przede wszystkim:
|