Marketing targowy B2B
Nowoczesne targi. Aktywny wystawca, aktywny organizatorTargi w XXI wieku wbrew różnym opiniom rozwijają się dynamicznie na całym świecie. Rozwój nowych technologii i internetu zmienił całkowicie na przestrzeni kilku ostatnich lat rynek targowy w Polsce i na świecie. Rozwiązania które działały w przeszłości są już dziś często przestarzałe i nieskuteczne. Dotyczy to wszystkich stron wydarzenia targowego: organizatora, wystawcy i odwiedzającego targi.
Aktywny wystawca, aktywny organizator Udział wystawcy w targach to nie tylko trzy dni pokazania się na targach i zapomnienie o wydarzeniu do kolejnej edycji. W dzisiejszym świecie szybkiego przepływu informacji, targi trwają 365 dni w roku. Ścisła współpraca wystawcy i organizatora sprawia, że trzy dni targowe stają się realnie dochodowym wydarzeniem biznesowym, do którego wystawca będzie chętnie wracał, którego wystawca jest nieodłączną częścią. Wystawca musi powiedzieć organizatorowi w czym ten ma mu pomóc. Organizator ma wiele możliwości, których często wystawca może nie mieć. Ale organizator musi wiedzieć jakie są oczekiwania wystawcy. Wystawca komunikuje organizatorowi swoje potrzeby i oczekiwania. Targi B2B to głównie wydarzenie handlowe. Wystawcy spotykają się ze swoimi klientami po to aby nawiązać relacje biznesowe i aby na tym zarobić. Aby koszt udziału w targach zwrócił się wystawcy, wystawca i organizator przygotowują się wspólnie do realizacji targów. Wystawca jest aktywnym uczestnikiem wydarzenia targowego. Przygotowuje strategię udziału w targach we własnej firmie. Informuje swoich partnerów biznesowych przed terminem targów o swoim udziale w targach i "przywozi" na targi swoich aktualnych i potencjalnych klientów. Za "zorganizowanie i obecność odwiedzających" na targach odpowiada organizator i wystawca. Wystawca często wie lepiej kogo chciałby zobaczyć na swoim stoisku. I musi o tym powiedzieć organizatorowi. Organizator pomaga wystawcy zorganizować jak najlepiej spotkanie z klientami. Pomaga zorganizować warunki dogodne do spotkań biznesowych, czy to w Strefie VIP, czy w postaci wewnętrznej komfortowej strefy spotkań na stoisku wystawcy. Wystawca i organizator realizują przed terminem targów wspólne działania marketingowe. Nie tylko organizator ma informować o swoich targach. Także wystawcy mają wysyłać newslettery, informacje i zaproszenia do swoich klientów. Organizator pomoże przygotować zaproszenia, dostarczy wystawcy zaproszenia a nawet wyśle te zaproszenia w imieniu wystawcy jeśli zajdzie taka potrzeba. Call Center organizatora targów na usługach wystawcy Dzięki wewnętrznemu zespołowi call center organizator targów może poinformować czy to telefonicznie czy innymi kanałami potencjalnych klientów wystawcy o jego udziale w targach. Wystarczy, że wystawca zgłosi takie zapotrzebowanie i ustali z organizatorem warunki. Jest to nowatorskie rozwiązanie na polskim rynku wystawienniczym, pozwalające wystawcom na swego rodzaju outsourcingowanie w pewnym zakresie usług marketingowych. Czasopisma branżowe wystawców Organizator targów i wystawcy współpracują ze sobą 365 dni w roku. Jednym z przykładów współpracy jest realizacja branżowych wydawnictw realizowanych przez organizatora targów wspólnie z wystawcami. Realnym tego przykładem są wydawnictwa realizowane w ścisłej współpracy wystawców i organizatora targów. Jest to kolejny mały element współpracy pomiędzy wystawcą i organizatorem targów, dający obu stronom wymierne korzyści marketingowe, mające przełożenie w dłuższej perspektywie także na realną sprzedaż produktów oferowanych przez wystawców. Branżowe strony www Branżowe strony targowe są źródłem informacji dla konkretnych sektorów rynku. Także liczni Partnerzy Mediowi w ramach współpracy z organizatorem targów angażują się w różnego rodzaju działania prezentujące wystawców. Internet do doskonałe narzędzie prezentacji firm i produktów. Dzięki internetowi nasze targi trwają 365 dni w roku, nie tylko w Polsce ale i na rynkach zagranicznych. Targi to nie tylko stoisko targowe Organizator daje wystawcy niepowtarzalną możliwość tak naprawdę nieograniczonej prezentacji swojej firmy i usług. Wystawca może zorganizować wewnętrzny event, może przeprowadzić publiczną prezentację, szkolenie lub warsztat. Wystawca może stworzyć we współpracy z organizatorem własną Strefę Targową, czy to tematyczną czy jako strefę skupiającą stoiska swoich partnerów. Organizator pomoże przygotować oprawę takiego wydarzenia, udostępni potrzebne miejsce. Możliwości zaprezentowania się wystawców ogranicza tak naprawdę tylko ich wyobraźnia i inwencja twórcza. Wystawca naszym VIP-em Wystawca dzięki stałej współpracy z organizatorem targów ma także możliwość uczestniczenia w licznych wydarzeniach organizowanych przez organizatora targów. Każdy znajdzie coś interesującego dla siebie lub swoich najbliższych. Tutaj można zapoznać się z pełną listą naszych wydarzeń. Dbając o naszych wystawców organizujemy specjalne zaproszenia na wybrane eventy, koncerty, pokazy, gale i inne wydarzenia towarzyszące naszym targom. Komunikacja to podstawa Wszystkie wyżej wymienione i nie wymienione elementy wydarzenia targowego opierają się o komunikację pomiędzy wystawcą i organizatorem targów. Jasne komunikowanie potrzeb i oczekiwań pozwoli obu stronom na przygotowanie z sukcesem biznesowego wydarzenia targowego wykraczającego daleko poza utarte schematy. Jak pokazałem powyżej, czas i przestrzeń nie są już dziś ograniczeniem w organizacji targów. |
|