Presales. Marketing produktowy, generowanie leadów
Automatyzacja sprzedaży B2B
Automatyzacja sprzedaży B2B to najważniejszy kierunek w jakim idą firmy produkcyjne i handlowe oferujące swoje produkty i usługi dla klienta biznesowego. Automatyzacja wybranych elementów procesu sprzedaży:
Marketing B2B w przemyśle, handlu, rolnictwie i logistyce
Marketing B2B w sektorach produkcyjnych to jeden z najszybciej rozwijających się obszarów szeroko pojętych działań marketingowych. Marketing B2B jest bardzo ściśle powiązany ze sprzedażą w firmach produkcyjnych, co sprawia, że działania marketingowe w B2B nabierają mocy sprawczej i są lepiej mierzalne. Pozycjonowanie produktu B2B - korzyści dla Twojej firmy Pozycjonowanie wybranych produktów i usług przeznaczonych dla klienta biznesowego (przemysł, przetwórstwo, logistyka, agro) to podstawa sukcesu działu sprzedaży w firmie. Działania w oparciu o spójną strategię to m.in.:
Pozycjonowanie produktu - co to jest Pozycjonowanie produktu to działania prowadzące do tego, aby w świadomości konsumentów docelowych produkt lub marka zajęły określone, wyróżniające i pożądane miejsce w porównaniu z produktami konkurencji. Pozycjonowanie jest więc wykreowaniem takiego wizerunku produktu który skłoni klienta do jego zakupu. Pozycja produktu to zestaw spostrzeżeń, wrażeń i odczuć na temat danego produktu, jakie mają nabywcy, porównując go z produktami konkurencyjnymi. Pozycjonowanie produktu przy użyciu odpowiednich narzędzi marketingowych pozwala osiągnąć jak najlepszą przewagę konkurencyjną. Pozycjonowanie firmy i marki Pozycjonowanie firmy to działania, które mają na celu wykreowanie pozytywnych skojarzeń, tego jak firmę postrzegają klienci i jakie pozytywne cechy wyróżniają ją spośród konkurencji. Umiejętne pozycjonowanie ma na celu doprowadzenie do ukształtowania znanej marki która będzie miała lojalnych klientów. Narzędziem pomocnym w pozycjonowaniu produkt są tzw. mapy percepcji produktu pokazują w sposób graficzny percepcję różnych marek produktów przez ich nabywców, są budowane na podstawie badań i ułatwiają planowanie. Pozwalają one wyznaczyć cechy produktu najbardziej pożądanego. Mapy percepcji buduje się tworząc układy współrzędnych dla każdej możliwej kombinacji dwóch cech badanego przedmiotu. Budowane są one na podstawie rzeczywistych badań nabywców. |
|