segmentacja klientów jest narzędziem pozwalającym zarządzać procesem sprzedażowym
segmentacja klientów to określenie jakich klientów poszukujemy, kto jest naszym klientem docelowym czyli kto jest naszym "targetem"
segmentacja klientów to określenie parametrów pozwalających na określenie wartości danego klienta i przypisanie klienta do odpowiedniej ścieżki sprzedażowej
segmentacja klientów to określenie rynków docelowych, osób decyzyjnych, priorytetów w sprzedaży
segmentacja klientów pozwala na skuteczne dostosowanie oferty do danego klienta
segmentacja klientów poprzez określenie najważniejszych parametrów opisujących klienta pozwoli określić wartość danego klienta dla naszego procesu sprzedażowego, a następnie dobrać odpowiednie metody postępowania z klientem
segmentacja klientów poprzez zbieranie bardzo szczegółowych informacji pozwala tworzyć spersonalizowane profile klienta w ramach procesu sprzedażowego
znając preferencje klienta możemy zaoferować spersonalizowaną ofertę adekwatną do aktualnej sytuacji klienta
Jak działa segmentacja klientów
segmentacja klientów to określenie i opisanie potencjalnego, wzorcowego klienta
pozwala ona na oddzielenie wartościowych dla naszego procesu sprzedażowego klientów od pozostałych klientów
pozwala na dostosowanie spersonalizowanej oferty
pozwala na podjęcie działań adekwatnych do zaistniałej tu i teraz sytuacji
możemy określić potencjał zakupowy klienta
pozwala wypracować strategie działania działu handlowego
pozwala ustalić z kim i dlaczego działamy
pozwala skupić się na klientach rozwojowych
pozwala ustalić jaką wartość generuje dla nas aktualny klient